ساخت ربات
آموزش ساخت ربات مسیر یاب

ایتنا-این روبات‌ها می‌توانند زندگی را بسیار آسوده سازند و محل زندگی شمارا تمیز کنند، در این گزارش تصویری 5 عدد از جدیدترین روبات‌های تمیزکننده جهان برای شما معرفی خواهند شد.

 

 

این دستگاه ساده‌ترین رابط کاربری ممکن را دارد و به همین دلیل استقبال از آن بسیار بالا بوده است.

 

iRobot Scooba 450، یکی از مدل‌های محبوب و پرفروش در بازار جهانی محسوب می‌شود.

 

قیمت این دستگاه در بازار جهانی 300 دلار است و در رده میان قیمت طبقه‌بندی می‌شود..



تاریخ: سه شنبه 3 تير 1393برچسب:,
ارسال توسط رباتيك

ایتنا - شرکت ژاپنی SoftBank از تولید روبوتی خبر داده است که می‌تواند به صورت یک عضو جدید وارد خانواده‌ها شود، با آن‌ها درد و دل کند، از بچه‌ها در خانه مراقبت کند، غذا آماده کند، در نقش یک پرستار ظاهر شود و هرآنچه که از یک انسان عادی توقع می‌رود را انجام دهد. این روبوت Pepper نام دارد و به گونه‌ای طراحی شده است که رفتار آن بر اساس رفتار خانواده تغییر می‌کند و با آن‌ها همسان می‌شود. روبوت Pepper از فوریه آینده با قیمت 1900 دلار فروخته می‌شود.

 

Pepper از این هفته در تمام فروشگاه‌های شرکت SoftBank در کشور ژاپن عرضه شد تا در معرض دید عموم قرار گیرد
 
 
 

 

Pepper می‌تواند بر اساس شنیده‌های خود صحبت کند و در این تصویر در حال معرفی کردن خود به شرکت‌کنندگان در همایش است

 

 

منبع : http://itna.ir/vglb5wbf.rhbggrquu8ipr.l.html




تاریخ: سه شنبه 3 تير 1393برچسب:,
ارسال توسط رباتيك
روباتی 57 سانتی متری با ظاهری شبیه به یک بچه فک که با کمک حسگرهای لمسی به نوازش انسان پاسخ می‌داد. البته پارو حرکت نمی‌کند، اما می‌تواند در واکنش به صدای انسان سر خود را بر‌گرداند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از سیمرغ، زمانی که تاکانوری شیباتا در اوایل دهه 90 کار روی علم روباتیک را آغاز کرد، ایده‌ای عملی در ذهن داشت و آن کمک روبات‌ها به افراد کهنسال در انجام امور روزمره بود. اما به سرعت دریافت که آنها در حقیقت قادر به انجام کار چندانی نیستند. از این رو تصمیم گرفت روباتی بسازد که سودمندی واقعی داشته باشد. نتیجه کوشش‌های او طراحی و ساخت روباتی به نام پارو است که طراحی و تکامل آن تا 1998 به پایان رسید.



روباتی 57 سانتی متری با ظاهری شبیه به یک بچه فک که با کمک حسگرهای لمسی به نوازش انسان پاسخ می‌داد. البته پارو حرکت نمی‌کند، اما می‌تواند در واکنش به صدای انسان سر خود را بر‌گرداند. پارو به مانند حیوانی دست‌آموز با طراحی مناسب و قیمتی 5 هزار دلاری است که هیچ‌گاه خشمگین نمی‌شود و صاحب خود را زخمی نمی‌کند، به آموزش نیازی ندارد، به سادگی شست‌وشو می‌شود و البته هرگز نمی‌میرد! به همین دلیل نگهداری این روبات در منازل و بیمارستان‌ها به مراتب آسان‌تر از حیوانات زنده است و همین مزیت حضور آن را در خانه‌هایی بسیاری در ژاپن، اروپا و آمریکا سبب شده است.



اما نکته مهم آن است که اگر سودمندی پارو در قیاس با یک حیوان خانگی ثابت شود، آنگاه بازار گسترده‌ای نیز برای آن به وجود خواهد آمد. آکیفومی‌کیتاشیما (یکی از طراحان استراتژی روباتیک ژاپن در وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت این کشور) به این نکته اشاره می‌کند که تا سال 2025، شمار سالمندان ژاپن 7/1 میلیون نفر بیش از تعداد آنها در 2005 خواهد بود و این امر فرصت بسیار مناسبی را برای صنعت روباتیک فراهم می‌آورد.



این روند پیرشدن جمعیت در بسیاری از نقاط دیگر جهان نیز مشابه ژاپن است و تعداد سالمندان جهان روز به روز بیشتر می‌شود، سالمندانی که برخی نیاز به مراقبت جدی و حمایتی دارند. به‌طور طبیعی نگهداری از سالمندان در خانه و با کمک روبات‌هایی مانند پارو یا گونه‌های کاربردی‌تر آسان خواهد بود. با نظر به چنین نیازی، یوشیوکو سانکای (یکی از مشهورترین کارآفرینان صنعت روباتیک) شرکتی را تحت عنوان سایبرداین (Cyberdyne) تاسیس کرده و در آن به تولید ابزارهایی قابل پوشیدن می‌پردازد. ابزارهایی که به افراد در راه رفتن یا برداشتن اشیا از طریق افزایش قدرت ماهیچه‌های آنها کمک می‌کند.



البته کارآمد کردن روبات‌ها با مشکلات بسیاری نیز مواجه است. ساختار سخت‌افزاری دستگاه‌ها همچنان تا تکامل کافی راه بسیاری دارد و دست‌های آنها قادر به انجام اموری مشابه با دست انسان نیست. به علاوه لزوم وجود رابط کاربری مناسب برای ارتباط با روبات‌ها نیز مشکل مهم دیگری است که پیش روی صنعت روباتیک قرار دارد. از دید توبیاس کینبرو از شرکت بات اند دالی (Bot & Dolly)، رابطه کاربری جدید می‌توانند به گسترش بازار و کاربرد روبات‌ها در زمینه‌های گوناگون کمک کند و بر سرعت توسعه صنعت بیفزاید. در این راستا استفاده از صدا برای ارتباط با روبات می‌تواند انتخابی طبیعی باشد و البته با دشواری‌های خاص خود مواجه است. به‌طور مثال، می‌توان به روبات صدایی بخشید که نام صاحب خود را صدا کند.



این کار باعث ایجاد نوعی احساس هوشمندی نسبت به روبات می‌شود. با این حال، شاید استفاده از روباتی غیرسخنگو، اما بی‌نیاز از مراقبت کاربر در بسیاری موارد ارجح باشد، هرچند نیاز به نگهداری از روبات، در کاربر احساس محبت‌آمیزی ایجاد می‌کند. به‌طور مثال، افراد از نیاز پارو به نوازش رنجیده نمی‌شوند، بلکه این امر از دید آنها یکی از مواردی است که پارو را دوست‌داشتنی می‌کند. از سوی دیگر امکان یاری‌سانی روبات‌ها به افرادی غیر از صاحبان اصلی خود نیز فرصت دیگری پیش روی صنعت قرار می‌دهد. گلدبرگ از دانشگاه برکلی معتقد است که شبکه ابری روباتیک تنها کامپیوترها را شامل نمی‌شود، بلکه در عین حال دسترسی به تعداد زیادی از انسان‌ها را نیز میسر می‌کند. چنین شبکه‌ وسیعی، به‌طور طبیعی می‌تواند امکان کاربرد عمومی‌تر روبات‌ها را فراهم آورد.



از دید آی‌روبات (iRobot) و دیگر شرکت‌های خلاق و فعال این حوزه، تعداد زیاد روبات‌های تولیدی اهمیت چندانی ندارد، بلکه باید الگویی تجاری در این صنعت ایجاد کرد که انجام وظایف خاصی چون شستن ظروف، پیگیری مصرف به موقع دارو یا ارائه امکان گفت‌وگوی تصویری را مدنظر قرار دهد. به علاوه تولید روبات‌های دوست‌داشتنی و مطمئنی که به خوبی فروخته شده و خواسته‌های خریداران را برآورده سازند، بسیار دشوارتر از ساخت روبات‌هایی با مهارت‌های خاص است. البته معنای این دشواری به هیچ روی ناممکن بودن این امر نیست. به هر حال آنچه مسلم است، صنعت روباتیک با سرعتی مشابه صنعت تلفن همراه گسترش نخواهد یافت و در طول یک دهه آینده تحول چندانی در آن روی نمی‌دهد. اما بدون شک این صنعت در یک قرن آینده زندگی بشر را به نحو بنیادین متحول خواهد ساخت.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

http://www.yjc.ir/fa/news/4856716/%D8%B1%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B4%D8%B1




تاریخ: سه شنبه 3 تير 1393برچسب:,
ارسال توسط رباتيك
ایتنا- طرح SPARC به منظور استفاده از فناوری روباتیک در کشاورزی، سلامت، حمل و نقل و فعالیت‌های خانگی مورد بهره قرار خواهد گرفت.
اتحادیه اروپا از فناوری روباتیک برای اشتغال‏‌زایی کمک می‏‌گیرد



اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است با صرف یک بودجه ۲.۸ میلیارد دلاری از فناوری روباتیک برای اشتغال‏‌زایی استفاده کند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏سایت pcworld، اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است ۲.۸ میلیارد یورو (معادل ۳.۸ میلیارد دلار) از بودجه خود را صرف پژوهش و نوآوری در صنعت روباتیک کند.

مقامات این اتحادیه امیدوارند با صرف این بودجه بتوانند ۲۴۰ هزار فرصت شغلی جدید در اروپا ایجاد کنند. کمیسیون اروپا و ۱۸۰ شرکت فعال در این حوزه اجرای این طرح را که SPARC نام‌گرفته است، برعهده‌گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، هدف اصلی اتحادیه اروپا از این اقدام تقویت موقعیت این اتحادیه در بازار محصولات روباتیک است که بنا بر اعلام کمیسیون اروپا تا سال ۲۰۲۰ به مرز ۶۰ میلیارد یورو خواهد رسید.

در این طرح قرار است زمینه استفاده از محصولات روباتیک در صنایعی مثل کشاورزی، سلامت و بهداشت، حمل‌ونقل، امنیت داخلی، صنایع تولیدی و فعالیت‌‏های خانگی فراهم شود و سهم اروپا از بازار این فناوری‏‌ها نیز به ۴۲ درصد افزایش یابد.
تحقق این پیش‏‌بینی بدین معنا است که بازار این فناوری‏‌ها در اروپا سالانه ۴ میلیارد یورو رشد خواهد کرد.

اگرچه استفاده از فناوری روباتیک برای ایجاد اشتغال اقدام مثبتی به نظر می‏‌آید، اما مشخص نیست چه تعداد از مشاغل سنتی با توسعه این فناوری از بین خواهد رفت.

پژوهش‏‌هایی که توسط کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۲ نیز انجام‌شده است نشان می‏‌دهد بخش زیادی از مردم نگران‌اند که مبادا توسعه فناوری‏‌های روباتیک به کاهش فرصت‏‌های شغلی بینجامد.

مشکل دیگری که اتحادیه اروپا در این زمینه با آن مواجه است، کمبود کسانی است که از مهارت‏‌های آی‌تی لازم برای این کار برخوردار باشند. نیلی کروئِس، یکی از معاونین کمیسیون اروپا که مسئول برنامه دیجیتال این کمیسیون است دراین‌باره گفته است اروپا در آینده نزدیک با کمبود نیروهای متخصص در این زمینه مواجه خواهد شد. وی میزان این کمبود را یک‌میلیون نفر اعلام کرده است.

منبع : سايت خبری همكاران سيستم

منبع : خبرگزاري ايتنا




تاریخ: سه شنبه 3 تير 1393برچسب:,
ارسال توسط رباتيك

جام جهانی 2014 برزیل

فناوری‌های جام جهانی در یک نگاه
خبرگزاری تسنیم: نکته ای که تمامی کشورها و شرکتهای حاضر در جام جهانی متفق القول بر آن اهتمام دارند استفاده از فناوری برای عملکرد بهتر و دستیابی به نتیجه مطلوب تر است.
 

 به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم،نکته ای که تمامی کشورها و شرکتهای حاضر در جام جهانی متفق القول بر آن اهتمام دارند استفاده از فناوری برای عملکرد بهتر و دستیابی به نتیجه مطلوب تر است.

لباس های راحت تر برای ورزشکاران، توپ های سریع تر و مناسب تر، ورزشگاه های کم مصرف تر و پخش با کیفیت مسابقات از تلویزیون از جمله دلمشغولی های دست اندرکاران جام جهانی است.

در این گزارش به برخی از فناوری های خاص جام جهانی برزیل 2014 پرداخته می شود.

** پوشاک فناورانه ورزشی

* سریع ترین کفش

2 شرکت نام آور پوشاک، تجهیزات و لوازم جانبی ورزشی مانند دوره های پیشین، جدیدترین محصولات خود را خاص جام جهانی عرضه کرده اند. آنها سعی کرده اند با بهره مندی از جدیدترین فناوری های روز بهترین و مناسب ترین محصولات را برای این جام عرضه کنند.

کفش  Mercurial Superfly را برای این جام رونمایی شده که قرار است ستارگانی مانند کریستیانو رونالدو آن را به پا کنند.

این کفش نتیجه چهار سال تحقیقات در آزمایشگاه تحقیق و توسعه‌ است که با هدف ایجاد انقلاب در سرعت، ساخته شده است.

از فناوری‌های جدید بکار رفته در این کفش می‌توان به فناوری دوخت سه گره اشاره کرد که منجر به کاهش مواد مورد استفاده بین پا و توپ و در نتیجه بالا رفتن کنترل روی توپ و لمس خوب توپ توسط بازیکنان می‌شود. در این کفش از ساق استفاده شده تا پا بهتر در کفش قرار گیرد. همچنین میخ‌های بهبود یافته در پاشنه برای پایداری بیشتر و کشش افزون‌تر در قسمت پنجه و چسبندگی روی زمین است.

* کفش های متفاوت برای بازیکنان متفاوت

یک شرکت دیگر با بکارگیری مواد جدیدی در رویه کفش Adizero F50  امکان کنترل بهتر و در نتیجه دریبل بهتر را برای بازیکنان در تمامی شرایط آب وهوایی به ارمغان می آورد. 

کفش دیگر این شرکت با نام Predator Instinct با بهره گیری از ساختار نیمه شفاف بیرونی طراحی شده است و با استفاده از ساختار ناهموار روی آن بازیکنان امکان ارسال پاس های دقیق تری را خواهند داشت. این کفش مخصوص بازیکنانی طراحی شده که وظیفه ارسال پاس را برعهده داشته و باید ضربات دقیقی را به توپ وارد کنند. 

Notrocharge با بهره گیری از ساختار مقاوم بیشتر برای بازیکنانی که در پست های تدافعی بازی می کنند تدارک دیده شده است. این کفش با مقاومت بالا ساخته شده و می تواند پای مدافعان را در انجام تکل های مختلف یاری کند.

و در آخر Adipure قرار دارد که ساختاری مواج روی آن در نظر گرفته شده است.

* جلیقه خنک کننده

با توجه به برگزاری مسابقات جام جهانی در برزیل که هم اکنون در حال گذراندن فصل زمستان است بسیاری از تیم ها بر فناوری های جدید برای خنک سازی فیزیکی بدنهایشان پیش از بازی تکیه دارد.

یک شرکت جلیقه یخی جدیدی تولید کرده است که آزمایش آن توسط اعضای تیم ملی آلمان، موجب محبوبیت آن در بین این ورزشکاران شد. همه اعضای این تیم به جلیقه و آستین پیش خنک کننده مجهز شده اند.

این پوشاک که به مدت 20 دقیقه در نزدیکی دمای انجماد سرد می شود بر روی بخش پایینی دست و بالای کمر موثر است که به گفته آدیداس مهمترین بخش های بدن هستند که باید خنک شوند.

این جلیقه باید در زمان گرم کردن بدن و بین دو نیمه پوشیده شود. این جلیقه از آب پر می شود و پیش از استفاده بعدی در فریزر گذاشته می شود.

* توپی با فرهنگ برزیلی

نقطه مشترک تمامی مسابقات برگزار شده در جام جهانی امسال استفاده از توپ جدید مخصوص این مسابقات با نام  Brazuka برازوکا (به معنای سبک زندگی برزیلی) است.
 
برازوکا از شش قطعه ملخی شکل تشکیل شده که با گرما و بدون دخالت دست انسان به هم متصل شده‌اند. به نظر می‌رسد با این تکه‌های کمتر برازوکا باید توپ نرم‌تر و سبک‌تری هم باشد. اما این طور نیست.

شکل هندسی درزها و نوع دوختن آنها در تعیین میزان نرمی و سختی توپ‌ها بسیار موثر است. در اینجا مهندسان دست به ابتکار جالبی زده‌اند. آنها برازوکا را با درزهایی عمیق‌تر و طولانی‌تر طراحی کرده‌اند که همین برازوکا را به توپ‌های قدیمی‌تر فوتبال نزدیک‌تر می‌کند و این یعنی اصطکاک بیشتر و انحراف کمتر.

این توپ 437 گرم وزن داشته و در طول باران شدید نیز فقط دو دهم درصد آب به خود جذب می‌کند. رقمی که بسیار کمتر از استاندارد 10 درصدی مخصوص فیفاست.

** استادیوم ها 

* انرژی تجدید پذیر در اولویت 

پس از آنکه برزیل برای برگزاری جام جهانی 2014 انتخاب شد، این کشور از ساخت استادیوم های میزبان بازی‌های جام‌جهانی 2014 برزیل با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر خبر داد.

این رقابت ها در 12 استادیوم برگزار می شود و سازندگان آنها توانسته اند فاکتورهای حفاظت از محیط زیست را در آنها رعایت کنند.

سقف ورزشگاه ها به لایه‌ای از پنل‌های خورشیدی مجهز شده که قادر به تولید 1.5 تا 3.3  مگاوات انرژی الکتریکی هستند. باتری‌های خورشیدی تعبیه شده در سقف این ورزشگاه قادرند تا دو برابر انرژی مورد نیاز برای ورزشگاه را در حالت اوج مصرف تولید کند.

در برخی از این ورزشگاه ها، علاوه بر روشنایی از انرژی خورشیدی برای سیستم حرارتی رخت‌کن‌ها، سرویس‌های بهداشتی و آشپزخانه‌ها نیز استفاده خواهد کرد.

* نیمکت هایی با الهام از تلفن های هوشمند

یکی دیگر از ویژگی های این جام جهانی، نیمکت و شیشه های محافظه فناورانه است. شرکت AGC  نسل جدیدی از این نیمکت‌ها را با بهره‌گیری از سقف شیشه‌ای که با استفاده از ترکیبات شیمیایی مقاوم‌سازی شده است، در این مسابقات به کار می گیرد.

این شرکت با استفاده از فناوری به کار رفته در ساخت گجت‌هایی مانند تلفن‌های ‌هوشمند، این نیمکت‌ها را با پایداری بالا و مقاومت در برابر انواع آسیب‌ها ساخته است. نیمکت بازیکنان نیز از فریم‌های پلاستیک تقویت شده با روکشی پلیمری ساخته شده است.

این نیمکت‌ها مقاوت بالایی در برابر خراش، تغییر حالت در اثر فشارهای وارده و همچنین شرایط محیطی همچون رطوبت و گرمای شدید دارند.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های شیشه‌های مورد استفاده در نیمکت‌های جدید، شفافیت بالا است که نتیجه استفاده از روکشی ضد انعکاس است که منجر به کاهش انعکاس نور در این شیشه‌ها به میزان 13 برابر یک شیشه‌ معمولی شده است. این اقدامات در جهت افزایش میدان دید انجام شده است.

پوشش نیمکت بازیکنان و نیمکت‌نشینان نوعی شیشه تقویت شده که در تلفن‌های ‌هوشمندی مانند سونی اکسپریا Z  از آن برای محافظت صفحه‌ی نمایش استفاده شده است.

** آغاز جام جهانی و روشن شدن امید در دل معلولین

در مراسم افتتاحیه این مسابقات یک جوان برزیلی که توانایی راه‌رفتن ندارد، با استفاده از نتیجه‌ تحقیقات پروژه‌ Walk Again قادر به راه‌رفتن شده و با نواختن اولین ضربه به توپ مسابقات، جام جهانی برزیل را آغاز خواهد کرد.

این آغاز متفاوت ترین شیوه برای آغاز مسابقات جهانی از ابتدا تاکنون بوده است و بر استفاده از فناوری در زندگی تاکید دارد.

هدف از پروژه‌ی Walk Again استفاده از امواج مغزی افراد معلول برای قدرت بخشیدن و کنترل پاهای روباتیک برای حرکت بدون نیاز به استفاده از فرامین فیزیکی است.

محققان این پروژه موفق به ساخت پاهایی شده‌اند که در مراسم افتتاحیه، جوانی برزیلی که قادر به راه رفتن نیست، با استفاده از آن روی پاهای خود ایستاده و با نواختن اولین ضربه به توپ مسابقات، علاوه بر افتتاح مسابقات، افق‌های روشنی را پیش روی افراد معلول قرار خواهد داد.

** پخش مستقیم مسابقات در سطح شهر با کیفیت 4K 

برخی از بازی‌ها در تلویزیون‌ عظیم‌الجثه‌ی تعبیه شده در سطح ریودوژانیرو با رزولوشن 4K برای عموم نمایش داده خواهد شد.

یک شرکت برزیلی با همکاری یک شرکت ژاپنی درصدد پخش برخی از بازی‌ها با رزولوشن 4K در سطح شهرها است. بازی‌های پخش شده شامل یکی از دیدارهای دور دوم، یک چهارم نهایی و دیدار فینال می‌شود. این دیدارها با استفاده از یک تلویزیون 65 اینچی که در محله‌ ای در ریودوژانیرو تعبیه خواهد شد، پخش می شود.

این اولین باری نیست که برای نمایش محتوای زنده از تلویزیون‌هایی با رزولوشن 4K استفاده می‌شود و  پیش از این نیز در جریان برگزاری جام کنفدراسیون‌ها از چنین امکاناتی برای پخش برخی از بازی‌های بهره گرفته شده بود.

** تامین امنیت با پهپاد و روبات

شرکت iRobot روبات‌های PackBot خود را در اختیار پلیس و نیروهای امنیتی برزیل قرار خواهد داد تا در مواقع حساس از آن استفاده کنند. PackBotها سابقه زیادی در انجام ماموریت‌های خطرناک دارند به طوریکه از آن‌ها در کشورهایی چون افغانستان، عراق و همچنین در حادثه‌ی نیروگاه اتمی فوکوشیمای ژاپن استفاده شده است.

نیروهای امنیتی برزیل 30 دستگاه روبات PackBot را دریافت خواهند کرد که هر کدام از  100,000 تا 200,000 دلار قیمت دارند. 

روبات‌های PackBot از تجهیزاتی مانند دوربین‌ و قابلیت کنترل از راه دور بهره‌مند هستند که امکان مشاهده و کنکاش هر شی مشکوکی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بزرگ‌ترین مزیت این ویژگی حفظ امنیت جانی اپراتور در شرایط است که روبات قادر است در مناطق مشکوک به جستجو بپردازد و اشیاء غیرقابل شناسایی را مورد بازبینی قرار دهد.

* عینک های دوربین دار پلیس

در کنار این روبات‌ها، نیروهای امنیتی برزیل از عینک‌های مجهز به دوربین نیز برای ثبت تصاویر استفاده خواهند کرد تا در صورت بروز مشکل به راحتی فرد مورد نظر را بیابند. اطلاعات منتشر شده حاکی از این امر است که این دوربین‌ها قادرند در هر ثانیه 400 تصویر از چهره‌ی اشخاص را ثبت کرده و در پایگاه داده‌ی مربوطه که قادر است تا 13 میلیون تصور را ثبت کند، ذخیره کنند.

میزبان جام جهانی، چهار پهپاد را نیز برای کنترل مسابقات از آسمان خریداری کرده است. بودجه‌ی اختصاص داده شده برای تقویت و تجهیز نیرو‌های امنیتی در حدود 900 میلیون دلار برآورد شده است که این مسابقات را روی کاغذ تبدیل به امن‌ترین دوره‌ی برگزاری بازی‌ها کرده است.

منبع:مهر

منبع : تسنيم http://www.tasnimnews.com/




تاریخ: سه شنبه 3 تير 1393برچسب:,
ارسال توسط رباتيك

تهران - ایرنا - سومین دوره مدرسه بین المللی روبات های انسان نما از امروز سه شنبه 20 خردادماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرد.

 

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، رییس کمیته برگزاری سومین مدرسه بین المللی روبات های انسان نما در مراسم گشایش این مدرسه اظهار داشت: مدرسه بین المللی روبات های انسان نما زیر نظر فدراسیون جهانی روبوکاپ برگزار می شود که بنا به تصمیم این فدراسیون، هر دوره مدرسه در یکی از قاره ها برگزار می شود.

محسن بهرامی یادآور شد: در دوره نخست، کانادا از قاره آمریکا و در دوره دوم، آلمان از قاره اروپا میزبانی مدرسه بین المللی روبات های انسان نما را عهده دار بودند.

وی ادامه داد: با پذیرش پیشنهاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر از طرف فدراسیون بین المللی روبوکاپ، میزبانی سومین دوره مدرسه روبات های انسان نما به عنوان یکی از دانشگاه های قاره آسیا به دانشگاه امیرکبیر واگذار شده و امروز شاهد برگزاری این مدرسه هستیم.

دبیر کمیته فنی و مسوول برگزاری سومین مدرسه بین المللی روبات های انسان نما نیز در این مراسم اظهار داشت: دانشگاه مانیتوبا از کانادا در برگزاری این مدرسه با دانشگاه امیرکبیر همکاری دارد.

سروش صادق نژاد خاطرنشان کرد: آموزش های این مدرسه در دو بخش تئوری و عملی و با حضور استادان مطرح بین المللی و داخلی ارائه می شود و شرکت کنندگان با جدیدترین دستاوردهای حوزه روبات های انسان نما آشنا خواهند شد.

عضو کمیته فنی و اجرایی فدراسیون جهانی روباتیک در لیگ روبات های انسان نما افزود: در این دوره موضوعات مرتبط با روبات های انسان نما از جمله هوش مصنوعی، کنترل حرکتی، بینایی، سیستم های عامل، پردازش تصویر، موضوعات مکانیکی و الکترونیکی روبات های انسان نما و نرم افزارهای روبات ها آموزش داده می شود.

سومین مدرسه بین المللی روبات های انسان نما تا روز شنبه، 24 خردادماه ادامه خواهد داشت.

علمی (3)**1055**1440

 منبع : خبرگزاري ايرنا http://www.irna.ir

انتهای پیام /*




تاریخ: سه شنبه 3 تير 1393برچسب:,
ارسال توسط رباتيك
گروه فناوري: امروزه پهپادها به‌طور فزاینده‌ای متنوع شده‌اند از هواپیماهای بزرگ بدون سرنشین ارتش گرفته تا کوادکوپترها. اکنون یک روبات به اندازه مگس قرار است عنوان کوچک‌ترین پهپاد جهان را به خود اختصاص دهد.
کوچک‌ترین پهپاد جهان به اندازه یک مگس

این حشره روباتیک که توسط دانشمندان دانشگاه هاروارد طراحی شده از یک بدنه فیبر کربی با وزن 106 میلی‌گرم و یک جفت بال متحرک برخوردار است که نیروی خود را از عضلات الکترونیکی به‌دست می‌آورد.  اگرچه ممکن است این پهپاد کوچک به‌نظر برسد اما به دلیل طراحی آن برای عملیات‌های تحقیقاتی و نجات که باعث شده بتواند از فضاهای کوچک در میان ساختمان‌های خراب حرکت کند، می‌تواند مفید باشد.

این خودروی بدون سرنشین کوچک همچنین می‌تواند در آینده برای بررسی شرایط محیطی و حتی گرده‌افشانی محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد. حشره روباتیک با استفاده از یک سیم سبک، نیرودهی و کنترل می‌شود و همچنین می‌تواند مانورهای سریع را مانند حشرات اجرا کند.

تعادل این پهپاد در هوا از طریق یک حسگر سبک هرمی‌شکل در بالای سر آن تامین می‌شود. این اولین بار است که این نوع فناوری در دستگاهی به این کوچکی استفاده شده است. مدل‌های قبلی به دوربین‌های خارجی برای اجرای مانورهای درست نیاز داشتند.

 

 

منبع : http://baharnews.ir




تاریخ: سه شنبه 3 تير 1393برچسب:,
ارسال توسط رباتيك
در افتتاحیه بازیهای جام جهانی یک جوان برزیلی دارای معلولیت حرکتی با روبات پوشیدنی توانست اولین ضربه را به توپ بازی ها وارد کند از آنجا که یکی از محققان پروژه روبات پوشیدنی یک ایرانی بود، خبرگزاری مهر در همین زمینه گفتگویی را با این محقق انجام داد.
مهر: ساخت اکسو اسکلت بازی های جام جهانی به سرپرستی دکتر "میگوئل نیکوللیس" با هدف انجام فعالیت های مکانیکی با استفاده از نیروی ذهنی انجام شد. در این تحقیقات، یک محقق ایرانی با نام "المیرا امرالله" نیز حضور داشته است وی تحصیلات خود را در مقطع دکترای مهندسی رباتیک در دانشگاه فرانسه به پایان رساند.

خبرگزاری مهر به همین مناسبت گفتگویی را با این محقق انجام داده که در زیر آمده است:

*  لطفا از مراحل ساخت و همینطور ایده و طرح اولیه این کار بفرمایید؟

- دکتر امرالله: از مدت ها قبل، آقای میگوئل نیکوللیس (سرپرست تیم تحقیقاتی) به ایده و طرح اولیه این پروژه فکر می کرد؛ از زمانی که تحقیقاتی را با عنوان "مغز و ماشین" روی یک میمون در دانشگاه" دوک" واقع در ایالت کالیفرنیای شمالی آمریکا آغاز کرده بود. در این تحقیقات، فعالیت های مکانیکی با استفاده از نیروی ذهنی انجام و مغز میمون را به دست روباتیک متصل کردند. اما باید بگویم من از زمانی وارد این پروژه شدم که طرح اولیه مشخص شده بود و حدودا از یک سال و نیم پیش به این گروه پیوستم.


* چند کشور در ساخت اکسو اسکلت یا همان روبات‌ پوشیدنی حضور داشتند؟

- 25 کشور، از جمله ایران در این پروژه شرکت داشتند. مدیر پروژه معتقد بود که پرچم کشورهای درج شده روی اسکلت باید با توجه به ملیت محققان پروژه باشد.

پرچم ایران بر اسکلت رباتیک جام جهانی




سایر پرچم کشورهای شرکت کننده در ساخت اکسو اسکلت (سمت دیگر اسکلت رباتیک)


* هزینه های ساخت این اسکلت رباتیک بر عهده چه کسی بود؟
- زمانی که سرپرست تیم این طرح را به مقامات برزیلی ارائه کرد، آنها نه تنها از این طرح استقبال کردند بلکه تمام هزینه های ساخت و تولید این پروژه را نیز تقبل کردند.

 


* چرا در افتتاحیه جام جهانی از یک اسکلت رباتیک رونمایی شد و مهمترین بازی های جهان با شوت یک اکسو اسکلت آغاز شد؟

- آقای میگوئل به دنبال راهی بودند تا پروژه Walk Again Project (راه رفتن دوباره) را در سطح جهانی مطرح کنند، زیرا این طرح برای افراد معلول از اهمیت زیادی برخوردار است. اما در رابطه با سوال دوم، باید بگویم که برزیل را با لقب "مهد فوتبال" می شناسیم. مقامات برزیلی به دنبال تحریک امید در معلولانی بودند که نه تنها قادر به ایستادن روی پاهایشان نیستند بلکه فوتبال نیز نمی توانند بازی کنند زیرا همانطور که می دانید فوتبال در کشور برزیل بسیار با اهمیت است و اینکه اولین شوت را فردی معلول به توپ بزند، ابتکار جدید و جذابی به حساب می آمد.

* آیا این طرح برای تمام معلولان کاربرد دارد یا تنها برای معلولانی قابل استفاده است که فلج مادرزاد نبوده اند؟

- این سوال را باید محققان بخش  Neuroscience (مطالعه سیستم عصبی) پروژه پاسخ دهند. اما فکر می کنم هدف این پروژه تمامی معلولان است و قشر خاصی از معلولان را مورد توجه قرار نمی دهد. اما در این دوره به بیمارانی پرداخته شد که به طور مادرزادی فلج نبوده و به دلایل مختلفی مانند سانحه یا تصادفات قدرت حرکت خود را از دست داده بودند. زیرا در این مرحله ترجیح می دادیم بر بیمارانی کار کنیم که تجربه راه رفتن را داشته باشند.


* آیا این اسکلت رباتیک که تحت فرمان مغز انسان است، تکمیل تر خواهد شد؟

-  بله. اسکلت رباتیکی که در روز افتتاحیه جام جهانی دیده شد تنها طرح اولیه این پروژه به حساب می آید و اکنون در حال تکمیل این طرح هستیم. این پروژه زمانی تکمیل خواهد شد که هر بیمار معلول بتواند یکی از آنها را با قیمت مناسبی سفارش داده و خریداری کند. هدف اصلی این پروژه کمک به معلولانی است که رویای دوباره ایستادن روی زانوانشان را در سر می پرورانند.

* حدودا چه تاریخی را برای پایان این طرح و عرضه به بازار تصور می کنید؟

- در حقیقت باید بگویم که نمی توانم تاریخ دقیقی را برای پایان این طرح ذکر کنم، چون هنوز در مرحله آزمایش و بررسی هستیم و بسیاری از طرح ها دائما تغییر یا جابه جا می شوند. تمام طرح و پروژه ما به این منظور انجام می شود تا امیدی به افراد معلول بدهیم که آنها می توانند با پوشیدن این ربات دوباره راه بروند. در واقع، اکسو اسکلت در اختیار بیمار خواهد بود. در مسیر ساخت این پروژه با سختی های بسیاری مواجه بودیم اما تمام سختی ها با لبخند زیبای افراد معلولی که احساس می کردند با پوشیدن این روبات قادر به راه رفتن هستند، از بین می رفت.

*خانم امرالله، شما چه نقشی در این پروژه داشتید؟

محاسبات دینامیک و کنترل راه رفتن و حرکات اسکلت رباتیک را برعهده داشتم.

* در مراسم افتتاحیه جام جهانی ، تصاویری که از اکسو اسکلت نشان داده شد، خیلی محدود و ناچیز بود و انتقادات بسیاری را هم برانگیخت ، شما چه نظری در این رابطه دارید؟

بله، من هم با نظر شما موافقم اما این موضوع را باید از فیفا پرسید. از ابتدای پروژه تا روز افتتاحیه زمان این برنامه دائما تغییر کرد. در ابتدا قرار بود 3 دقیقه، 2 دقیقه، 1  دقیقه و در نهایت به ما 29 ثانیه وقت دادند نه حتی 30 ثانیه!
این اتفاق و عدم پخش مناسب تصاویر از سوی کارگردان بازی های جام جهانی حتی اعتراض سرپرست تیم تحقیقاتی را نیز برانگیخت و در مصاحبه با خبرگزاری های مختلف به نقد این رفتار پرداخت. جالب است بدانید که بسیاری از برزیلی ها هم از مدت زمان کمی که به معرفی این پروژه اختصاص داده شد، ناراحت بودند و می گفتند که افتتاحیه بازی ها توسط اکسو اسکلت برای ما بسیار با اهمیت بود.

*بازخورد Walk Again Project چگونه بود؟

- با وجود اینکه تصاویر خیلی کم و محدودی از این موفقیت پخش شد اما بازخوردهای خوبی را بین محققان یا شبکه های تلویزیونی و همینطور رسانه ها را برانگیخت.

منبع : سايت فردا نيوز  fardanews.com

 

http://www.fardanews.com/fa/news/349660/%D9%BE%D8%B1%DA%86%D9%85-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1

 

 




تاریخ: سه شنبه 3 تير 1393برچسب:,
ارسال توسط رباتيك

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: